close

不要懷疑,是的,當你書逾期時,就是用食物來抵罰款!!!!
是真的喔~!!

話說到……

今天因公務尋找夏威夷太平洋大學圖書館的資料時,無意間看到了該圖書館的這個網頁「Food for Fines
乍看一下,還以為是還OK的食物的意思「Fine Food」,還以為眼花了,再仔細看,還真的是用食物來抵罰款。

Let your overdue book fines help those in need! The University Libraries sponsor the Food for Fines (FFF) program, which allows students to "pay" their overdue book fines with donations of non-perishable canned or packaged food items. All food items are donated to the HPU Food Bank.

讓你的過期書來幫助那些需要幫助的人,圖書館提供了食物罰款計劃,讓同學們用他們非易腐食物或是包好的食品來付他們的逾期罰款,這些食品都會贊助HPU的食物銀行。

食物銀行是指把這些食物捐給遊民或是其他的低收入戶的集散中心吧。

Suggested food items include the following: cans of tuna, soups/chili, vienna sausages/spam, canned fruits/vegetables, rice, boxed macaroni & cheese mix, packaged dry noodles, etc.
他們還建議提供像是鮪魚罐頭、濃湯、香腸、
罐頭水果青菜、米、通心麵或是速食麵等…

好吧,我想要是有很多人逾期的話,他們的流通櫃台除了書外,感覺一定會很像大潤發吧,滿坑滿谷的泡麵~!!

舉一反三時間: 在台灣可以怎麼做?

想要環保:電池抵罰款
想要社會服務:捐衣抵罰款
想要賭個希望:樂透抵罰款

我個人覺得第三個不錯啦…中了頭彩就有新館了!!



arrow
arrow
    全站熱搜

    arshloh 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()